Model biznesowy
Strategia Grupy Kapitałowej LOTOS zakłada umacnianie naszej pozycji jako silnej, innowacyjnej i efektywnie rozwijającej się firmy, która odgrywa znaczącą rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa energetycznego kraju. Nasza działalność koncentruje się na wydobyciu i przerobie ropy naftowej oraz hurtowej i detalicznej sprzedaży produktów naftowych. Cele biznesowe osiągamy z poszanowaniem idei społecznej odpowiedzialności oraz zrównoważonego rozwoju.
Łańcuch wartości Grupy Kapitałowej LOTOS
Priorytetem naszej strategii na lata 2011-2015 jest dynamiczny rozwój segmentu poszukiwawczo-wydobywczego węglowodorów. Prace w zakresie eksploatacji złóż ropy naftowej prowadzimy na Morzu Bałtyckim i w obszarze Norweskiego Szelfu Kontynentalnego. Mamy także dostęp do lądowych złóż ropy naftowej na terytorium Litwy.
{GRI 2.2.}
W Polsce zarządzamy rafinerią w Gdańsku. Produkujemy i dostarczamy na rynek m.in. benzynę bezołowiową, olej napędowy, paliwo lotnicze oraz ciężki olej opałowy. Specjalizujemy się także w produkcji i sprzedaży olejów smarowych i asfaltów.
Główne marki produktowe
Produkty
|
|
Benzyna LOTOS DYNAMIC 98 Olej napędowy LOTOS DYNAMIC DIESEL Olej napędowy do celów opałowych LOTOS RED Olej napędowy IZ-40 Gaz płynny propan-butan LPG |
|
Produkty pozapaliwowe |
|
Oleje silnikowe: LOTOS Quazar, LOTOS Thermal Control, LOTOS Turdus, RG Trans, Agrol, Marinol Oleje przemysłowe: Transmil, Hydromil, Remiz Plastyfikatory: Quantilus Asfalty: MODBIT |
|
Produkt petrochemiczny |
Frakcja ksylenowa |
Głównym rynkiem obsługiwanym przez Grupę Kapitałową LOTOS jest Polska, choć nasza sprzedaż na rynki zagraniczne sukcesywnie wzrasta. W 2013 r. wolumenowy udział sprzedaży poza granice kraju w globalnej sprzedaży firmy wyniósł 33%. (Więcej informacji)
{GRI 2.2., 2.7., 2.8.}
Struktura sprzedaży Grupy Kapitałowej LOTOS w 2013 r. w podziale na rynki zbytu (%)
tys. ton | |
---|---|
Sprzedaż w Polsce | 6.258 |
Sprzedaż zagraniczna | 3.082 |
Razem | 9.340 |
Nasze produkty są eksportowane do 75 krajów na świecie
- Afganistan
- Afryka
- Albania
- Algieria
- Armenia
- Austria
- Azerbejdżan
- Bangladesz
- Belgia
- Białoruś
- Bośnia i Hercegowina
- Bułgaria
- Chile
- Chiny
- Chorwacja
- Czarnogóra
- Czechy
- Dania
- Egipt
- Ekwador
- Estonia
- Filipiny
- Finlandia
- Francja
- Gruzja
- Gwinea Równik.
- Holandia
- Indie
- Indonezja
- Iran
- Irlandia
- Izrael
- Jordania
- Kazachstan
- Liban
- Liberia
- Litwa
- Łotwa
- Macedonia
- Madagaskar
- Malta
- Maroko
- Martynika
- Mołdawia
- Niemcy
- Nigeria
- Norwegia
- Peru
- Portugalia
- Reunion
- Rosja
- RPA
- Rumunia
- Senegal
- Serbia
- Słowacja
- Słowenia
- Sudan
- Szwajcaria
- Szwecja
- Tadżykistan
- Tanzania
- Togo
- Tunezja
- Turcja
- Turkmenistan
- Ukraina
- USA
- Uzbekistan
- Węgry
- Wielka Brytania
- Wietnam
- Wybrzeże Kości Słoniowej
- Zjednoczone Emiraty Arabskie
W Polsce pod marką LOTOS funkcjonuje czwarta co do wielkości sieć stacji paliw. Za jej pośrednictwem oferujemy produkty i usługi segmentu premium, w którym działają także stacje autostradowe. Co trzecia stacja w naszej sieci działa w segmencie ekonomicznym, reprezentowanym przez markę LOTOS Optima. Na tle konkurencji LOTOS to druga najszybciej rozwijającą się sieć stacji.
Na koniec 2013 r. nasz udział w sprzedaży detalicznej paliw w Polsce wyniósł 8,5%.