Model biznesowy

A A A

Strategia Grupy Kapitałowej LOTOS zakłada umacnianie naszej pozycji jako silnej, innowacyjnej i efektywnie rozwijającej się firmy, która odgrywa znaczącą rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa energetycznego kraju. Nasza działalność koncentruje się na wydobyciu i przerobie ropy naftowej oraz hurtowej i detalicznej sprzedaży produktów naftowych. Cele biznesowe osiągamy z poszanowaniem idei społecznej odpowiedzialności oraz zrównoważonego rozwoju.

Łańcuch wartości Grupy Kapitałowej LOTOS

Łańcuch wartości

Priorytetem naszej strategii na lata 2011-2015 jest dynamiczny rozwój segmentu poszukiwawczo-wydobywczego węglowodorów. Prace w zakresie eksploatacji złóż ropy naftowej prowadzimy na Morzu Bałtyckim i w obszarze Norweskiego Szelfu Kontynentalnego. Mamy także dostęp do lądowych złóż ropy naftowej na terytorium Litwy.

Mapa dostaw produktów

{GRI 2.2.}

W Polsce zarządzamy rafinerią w Gdańsku. Produkujemy i dostarczamy na rynek m.in. benzynę bezołowiową, olej napędowy, paliwo lotnicze oraz ciężki olej opałowy. Specjalizujemy się także w produkcji i sprzedaży olejów smarowych i asfaltów.

Główne marki produktowe
Produkty
paliwowe
logo Dynamic
Benzyna LOTOS DYNAMIC 98
Olej napędowy LOTOS DYNAMIC DIESEL
Olej napędowy do celów opałowych LOTOS RED
Olej napędowy IZ-40
Gaz płynny propan-butan LPG
Produkty pozapaliwowe
logotypy olejowe
Oleje silnikowe: LOTOS Quazar, LOTOS Thermal Control, LOTOS Turdus, RG Trans, Agrol, Marinol
Oleje przemysłowe: Transmil, Hydromil, Remiz
Plastyfikatory: Quantilus
Asfalty: MODBIT
Produkt petrochemiczny
Frakcja ksylenowa

Głównym rynkiem obsługiwanym przez Grupę Kapitałową LOTOS jest Polska, choć nasza sprzedaż na rynki zagraniczne sukcesywnie wzrasta. W 2013 r. wolumenowy udział sprzedaży poza granice kraju w globalnej sprzedaży firmy wyniósł 33%. (Więcej informacji)

{GRI 2.2., 2.7., 2.8.}

Struktura sprzedaży Grupy Kapitałowej LOTOS w 2013 r. w podziale na rynki zbytu (%)
  tys. ton
Sprzedaż w Polsce 6.258
Sprzedaż zagraniczna 3.082
Razem 9.340
Nasze produkty są eksportowane do 75 krajów na świecie

Mapa eksportu produktów marki LOTOS

  • Afganistan
  • Afryka
  • Albania
  • Algieria
  • Armenia
  • Austria
  • Azerbejdżan
  • Bangladesz
  • Belgia
  • Białoruś
  • Bośnia i Hercegowina
  • Bułgaria
  • Chile
  • Chiny
  • Chorwacja
  • Czarnogóra
  • Czechy
  • Dania
  • Egipt
  • Ekwador
  • Estonia
  • Filipiny
  • Finlandia
  • Francja
  • Gruzja
  • Gwinea Równik.
  • Holandia
  • Indie
  • Indonezja
  • Iran
  • Irlandia
  • Izrael
  • Jordania
  • Kazachstan
  • Liban
  • Liberia
  • Litwa
  • Łotwa
  • Macedonia
  • Madagaskar
  • Malta
  • Maroko
  • Martynika
  • Mołdawia
  • Niemcy
  • Nigeria
  • Norwegia
  • Peru
  • Portugalia
  • Reunion
  • Rosja
  • RPA
  • Rumunia
  • Senegal
  • Serbia
  • Słowacja
  • Słowenia
  • Sudan
  • Szwajcaria
  • Szwecja
  • Tadżykistan
  • Tanzania
  • Togo
  • Tunezja
  • Turcja
  • Turkmenistan
  • Ukraina
  • USA
  • Uzbekistan
  • Węgry
  • Wielka Brytania
  • Wietnam
  • Wybrzeże Kości Słoniowej
  • Zjednoczone Emiraty Arabskie

W Polsce pod marką LOTOS funkcjonuje czwarta co do wielkości sieć stacji paliw. Za jej pośrednictwem oferujemy produkty i usługi segmentu premium, w którym działają także stacje autostradowe. Co trzecia stacja w naszej sieci działa w segmencie ekonomicznym, reprezentowanym przez markę LOTOS Optima. Na tle konkurencji LOTOS to druga najszybciej rozwijającą się sieć stacji. 
Na koniec 2013 r. nasz udział w sprzedaży detalicznej paliw w Polsce wyniósł 8,5%. 

Mapa zasięgu segmentu LOTOS Premium

Mapa zasięgu segmentu LOTOS Premium

Mapa zasięgu segmentu LOTOS Optima

Mapa zasięgu segmentu LOTOS Optima