Kapitał ludzki
Kapitał ludzki LOTOSU
- Wiedza, kompetencje, doświadczenie i motywacja pracowników do rozwoju organizacji.
- Wspólny, trwały system wartości u podstaw kultury organizacyjnej.
- Motywacja do poprawy i rozwoju procesów, produktów i usług, w tym umiejętności pracowników dotyczące przywództwa, zarządzania i współpracy.
- Wysoka kultura bezpieczeństwa.
Nasze cele w zakresie gospodarowania kapitałem ludzkim:
- Zapewnienie i rozwój wysokokwalifikowanych pracowników niezbędnych dla skutecznej realizacji strategii biznesowej.
- Doskonalenie kultury organizacyjnej w oparciu o przyjęte wartości.
- Stałe podnoszenie świadomości i poziomu zaangażowania kadry kierowniczej, pracowników i podwykonawców w poprawę bezpieczeństwa pracy.
Kluczowe działania:
- Odpowiedzialna rekrutacja i zatrudnianie, szybka adaptacja do środowiska pracy.
- Doskonalenie systemów szkolenia i rozwoju pracowników.
- Tworzenie angażującego miejsca pracy.
- Rzetelna ocena i właściwe motywowanie pracowników.
- Przestrzeganie zasad etycznych w działalności.
- Upowszechnianie przyjętych wartości wśród pracowników stacji paliw LOTOS.
- Realizacja projektów poprawy bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia.
- Angażowanie kadry kierowniczej w propagowanie właściwych postaw BHP wśród pracowników.
Uzyskiwane wyniki:
Tytuł Najlepszego Pracodawcy 2013 r.
Skuteczność wewnętrznych programów rozwojowych potwierdzona awansowaniem 80% ich uczestników
Optymalizacja zatrudnienia poprzez stwarzanie warunków do najlepszego wykorzystania kompetencji i potencjału pracowników (w latach 2004-2013 ponad tysiąc osób zmieniło pracodawcę w ramach grupy kapitałowej)
Wysoki poziom zaangażowania pracowników (72%), przy 77% osiągających satysfakcję zawodową
Podnoszenie wpływu pracowników na bezpieczeństwo i ergonomię na własnym stanowisku pracy
Umacnianie kultury bezpieczeństwa w oparciu o wzrost zaangażowania kierownictwa w propagowanie właściwych postaw
Tytuł Lidera Zarządzania Zasobami Ludzkimi za wybitne osiągnięcia we wszystkich obszarach zarządzania zasobami ludzkimi