System wartości
{GRI 4.8.}
W działalności kierujemy się nadrzędną zasadą poszanowania prawa oraz poczuciem odpowiedzialności za wpływ wywierany na otoczenie. Na system wartości społecznych LOTOSU składa się czystość, otwartość, innowacyjność i odpowiedzialność.
Misją Grupy Kapitałowej LOTOS jest innowacyjny i zrównoważony rozwój w obszarze poszukiwań i wydobycia oraz przerobu węglowodorów, handlu produktami najwyższej jakości, zapewniający trwały wzrost wartości dla akcjonariuszy i osiąganie pełnej satysfakcji klienta, umożliwiający stałe doskonalenie i korzystanie z potencjału pracowników, realizowany w sposób odpowiedzialny wobec społeczeństwa, przyjazny dla środowiska i zgodny z polityką bezpieczeństwa energetycznego.
W 2013 r. ogłosiliśmy Kodeks etyki, w którym pracownicy Grupy Kapitałowej LOTOS dodatkowo zadeklarowali postępowanie zgodne z wartościami etycznymi.
Profesjonalizm
– dokładamy starań, aby podczas wykonywania swojej pracy w pełni wykorzystywać posiadaną wiedzę i kompetencje. Wartość organizacji budujemy przede wszystkim na profesjonalizmie naszych pracowników, z których każdy stawia sobie za cel bycie specjalistą w swojej dziedzinie. W realizacji powierzonych zadań kierujemy się najwyższą starannością i obiektywizmem, dążąc do stałego doskonalenia umiejętności i kwalifikacji zawodowych.
Szacunek
– wyraża się decyzjami i działaniami, które nie naruszają godności innych osób i podmiotów. Kierujemy się nim, budując relacje zarówno z pracownikami, jak i z partnerami biznesowymi i społecznymi. Szanujemy różnorodność i równość wszystkich współpracowników i przedstawicieli partnerów grupy kapitałowej bez względu na ich narodowość, rasę, płeć, wiek, stopień sprawności, religię, orientację polityczną i seksualną.
Transparentność
– transparentnie działamy i komunikujemy się w relacjach z pracownikami, czytelnie i zrozumiale określając ich uprawnienia i wymagania, a także uzasadniając podejmowane w stosunku do nich decyzje. Zapewniamy pracownikom dostęp do informacji niezbędnych dla prawidłowego realizowania powierzonych im zadań. Naszemu otoczeniu otwarcie przedstawiamy decyzje, działania i przesłanki, jakimi się kierujemy we wzajemnych relacjach, szczególnie z klientami, dostawcami, uczestnikami rynku kapitałowego i społecznością lokalną.
Współpraca
– charakteryzuje nasze podejście do kształtowania wzajemnych relacji w sposób zakładający maksymalizację korzyści po stronie grupy kapitałowej, przy jednoczesnym poszanowaniu i uwzględnianiu interesów drugiej strony. Podstawę współpracy stanowi otwarta komunikacja, zaufanie i skupienie na osiąganiu wspólnych celów. Odnosi się to do relacji ze współpracownikami, jak i podmiotami zewnętrznymi.
{GRI 4.12}
Jako firma społecznie odpowiedzialna, popieramy i stosujemy we wszystkich sferach swojej działalności zasady United Nations Global Compact – największej na świecie dobrowolnej inicjatywy obywatelstwa korporacyjnego.
Zasady UN Global Compact
- Popieranie i przestrzeganie praw człowieka przyjętych przez społeczność międzynarodową.
- Eliminowanie wszelkich przypadków łamania praw człowieka przez firmę.
- Poszanowanie wolności stowarzyszania się.
- Eliminowanie wszelkich form pracy przymusowej.
- Popieranie zniesienia pracy dzieci.
- Efektywne przeciwdziałanie dyskryminacji w sferze zatrudnienia.
- Prewencyjne podejście do środowiska naturalnego.
- Podejmowanie inicjatyw mających na celu promowanie postaw odpowiedzialności ekologicznej.
- Stosowanie i rozpowszechnianie przyjaznych środowisku technologii.
- Przeciwdziałanie korupcji we wszystkich formach, w tym wymuszeniom i łapówkarstwu.