Kapitał intelektualny
Kapitał intelektualny LOTOSU
- Zasoby niematerialne związane z marką LOTOS.
- Zasoby niematerialne związane z reputacją LOTOSU.
- Zasoby niematerialne związane z markami produktowymi i znakami towarowymi.
- Zasoby niematerialne bazujące na wiedzy i kompetencjach pracowników.
- Systemy zarządzania, wewnętrzne procedury, polityki.
- Własność intelektualna.
Nasze cele w zakresie gospodarowania kapitałem intelektualnym:
- Wzrost wartości marki LOTOS.
- Wzrost świadomości marki LOTOS jako marki społecznie odpowiedzialnej.
- Zbudowanie u uczestników rynku kapitałowego świadomości, że LOTOS postrzega społeczną odpowiedzialność biznesu jako istotny element zarządzania koncernem.
- Stałe doskonalenie kompetencji pracowników.
- Udoskonalenie sposobu zarządzania poprzez dbałość o transparentność procesów biznesowych oraz zabezpieczanie organizacji przed ryzykiem niezgodności zagrażających jej funkcjonowaniu.
Kluczowe działania:
- Włączanie do działalności firmy rozwiązań i technologii tworzonych poza jej granicami – w formie zakupu patentów, licencji, know-how, współpracy z ośrodkami akademickimi oraz sojuszy strategicznych między przedsiębiorstwami.
- Innowacje produktowe, procesowe, marketingowe i organizacyjne.
- Kompleksowe programy rozwoju pracowników.
- Działalność badawczo-rozwojowa.
- Kompleksowa ocena dojrzałości organizacyjnej.
Dążymy do zrównoważonego rozwoju i profesjonalizacji wszystkich kluczowych rozwiązań organizacyjnych w ramach naszej działalności.
Uzyskiwane wyniki:
Wartość marki LOTOS przekraczająca miliard złotych
Wprowadzone innowacyjne rozwiązania technologiczne, produktowe i zarządcze przyczyniające się do ograniczania kosztów, skali negatywnego oddziaływania firmy na otoczenia, spełniania z wyprzedzeniem rygorystycznych wymogów prawnych, budowania zadowolenia klientów oraz optymalizowania procesów
Wysoko wykwalifikowani pracownicy przygotowani do wdrażania zaawansowanych technologii i stosowania najlepszych dostępnych praktyk operacyjnych. W Grupie LOTOS 57% pracowników ma wyższe wykształcenie, zaś 1% obronił doktorat
Własne patenty produktowe i technologiczne
Rosnący kapitał intelektualny regionów, w których firma długofalowo współpracuje z uczelniami wyższymi, którym przyznano 1,2 mln zł na stypendia naukowe i nagrody dla 234 studentów i doktorantów oraz szkołami średnimi, gdzie m.in. w ramach Jasielskiej Ligi Naukowej z LOTOSEM zgłoszono w 2013 r. 91 projektów badawczo-rozwojowych